DAVUL FIRIN KEK YAPMIYOOOR DERDİNE SON:FIRINDA SUDA KEK!


Arkadaşlar merhaba;
Yazıma davul fırının ne olduğunu açıklayarak başlamak istiyorum:Davul fırın derece düğmesi ve kademe ısı ayarı olmayan,sadece alt üst düğmesini açıp kapayabildiğimiz hızlı pişiren bir fırındır.Yıllardır bende kullanırım bu fırını poğaça ,börek çeşitlerinin pişmesinde başarılı olan bu arkadaş ne yazık ki keke gelince ortasını hamur bırakıyor.Yapanlar bilir çok sinir bozucu bi durumdur.Hatta yıllarca davul fırında kek yapmaya tövbe etmiştim ama bu yöntemle tövbemi bozdum:) Buyrun resimli anlatımlı tarifime:

MALZEMELER:
3 adet yumurta
1 su b. toz şeker
1 su b. su
1 su b. sıvıyağ
1 paket hamur kabartma tozu
1 paket şekerli vanilin
2 buçuk su b.  un
kakao

YAPILIŞI:İlk önce yumurtalarımızı karıştırma kabına kırıp toz şekerimizi ilaveb ediyoruz.Mikserle 5-10 dk karışım köpürene kadar çırpıyoruz.Ardından bu karışıma su,sıvıyağ ekleyip düşük ayarda çırpmaya devam ediyoruz.En son kabartma tozu, şekerli vanilin ve unumuzu ekleyip kabaran karışımı söndürmeden yavaş yavaş karıştırıyoruz.Bu karışımdan bir kase kadar ayırıp ayırdığımız kasenin içine kakao ekliyoruz(bu şekil vermek için).Yuvarlak borcamımızın heryerini yağlayıp sade olan kek karışımımızı döküyoruz.Kakaolu kısmıda resimdeki gibi döküp bir kürdan yardımıyla şekil veriyoruz.Geldik önemli noktaya arkadaşlar borcamdan büyük bi tepsinin içine sıcak su dolduruyoruz.Borcamı bu su dolu tepsinin içine  otutturup fırının alt kademe düğmesine basıyoruz.Telaşlanmayın resimlerde hepsini gösterdim.Dediğim gibi fırının sadece alt kademe düğmesine basıp yaklaşık 45 dakika kapağı açmadan bu şekilde pişiriyoruz.40-45 dakika geçince üst kademe düğmesine basıp en son üstü kızarana kadar pişirip fırnı söndürüyoruz.puf puf kabaran içi hamur kalmayan kekimiz hazır.Kafanızda soru işareti kalırsa alta yorum bırakmayı unutmayın.Afiyet olsun.Resimler sırasıyla altta.


















Yorumlar

  1. Süt yerine su koyunca daha iyi olup bayatlama süresi de uzuyor. Sütünüz yoksa suyla da deneyiverin :)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ben denedim çok güzel oldu teşekkürler. Acaba kek kalıbıyla denesem de olur mu??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. denerseniz bana da yazar mısınız lütfen oluyor mu diye?

      Sil
    3. Denedim harika oldu ben su yerine sade soda kullandım muhteşem oldu çok geç bayatladı. Tadı da çok güzel oldu pişmesi de 😍

      Sil
  3. Benim poğaça böreklerim de hamur oluyor. Bide onlar için püf noktası önerirseniz çok sevinirim

    YanıtlaSil

Yorum Gönder